WhoIam - Vem jag är helt enkelt!

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av whoiam - 10 juni 2011 23:44

1.

Det var en gång Bellman som skulle gå på toa. När han öppnade den första toadörren satt kungen där och sjöng:
- Jag torkar mig med tusenlappar, tusenlappar, tusenlappar...
Sedan öppnade han nästa dörr och där satt drottningen och sjöng:
- Jag torkar mig med hundralappar, hundralappar, hundralappar...
Sedan öppnade han nästa dörr och där satt prinsen och sjöng:
- Jag torkar mig med femtiolappar, femtiolappar, femtiolappar...
Sedan öppnade han ytterligare en dörr och där satt prinsessan och sjöng:
- Jag torkar mig med tjugolappar, tjugolappar, tjugolappar...
Sedan öppnade Bellman nästa dörr och gick in och där fanns inte heller något toapapper så han sa:
- Den som inget papper har, han får låta skiten sitta kvar...


2.

Bellman, en fransk och en tysk hade sökt jobb som brandmän.
Brandchefen tog upp dem på tionde våningen i ett höghus. Så sa brandchefen att de skulle hoppa. Fransken hoppade och slog ihjäl sig, sedan hoppade tysken och slog ihjäl sig. Men Bellman stod kvar. Då sa brandchefen till honom:
- Du får jobbet! Ni ska jobba och inte slå ihjäl er!


3.

Det var en gång en polack, en finne och Bellman som stod och pratade och då sa polacken:
- Jag sparkade en fotboll över ett höghus!!!
Då frågade Bellman och finnen vad han fick då?
- Bronsmedalj, sa polacken.
Då sa finnen:
- Jag har sparkat en wolleyboll över eifeltornet.
Då frågade Bellman och polacken vad han fick då?
- Silvermedalj, sa finnen.
Då sa Bellman:
- Jag har sparkat en tegelsten över frihetsgudinnan!
Då frågade finnen och polacken vad han fick då?
- Jag fick ont i foten!!!


4.

Det var en gång en trollkarl, en häxa, en smart norrman, en jätte och Bellman.
Dom skulle tävla om vem som kunde komma ner från Eifeltornet först.
Trollkarlen trollade sig ner.
Häxan hon tog sin kvast.
Jätten han tog ett steg och sen var han nere!
Den smarta norrmannen tog hissen.
Bellman tog trappan.
Gissa vem som vann???


Svar: Bellman!!! För att det finns inga trollkarlar, inga häxor, inga jättar och INGA smarta norrmän!!!


   

Av whoiam - 10 juni 2011 23:30

Hejsan söta läsare! Måste be om ursäkt för dålig uppdatering men har faktiskt haft mycket att göra! I veckan har jag varit på skolresa i Stockholm och sedan har jag varit väldigt trött så jag har inte orkat kan man säga!


Annars? Jag vet att väldigt många slutade skolan idag men jag slutar om en vecka ( :/ ) ORÄTTVIST! Men och andra sidan så börjar jag ju senare (a) (y) :)


Tänkte för övrigt visa lite roliga skor, nämligen Lady Gagas skor. Hon har ju designat egna och väldigt intressanta skor.


Vad tycker ni då? Hade ju aldrig klarat gå i vissa av dem ;P


       

Av whoiam - 10 juni 2011 21:15

 

Presentation


WhoIam - Vem jag är helt enkelt! Följ mig, en 17-åring, som skriver om allt från träning till kändisvärlden, från mode till film & musik. Jag lovar er, ni blir INTE besvikna! ;)

Fråga på!

Varsogoda och fråga precis vad ni vill! Jag gör mitt bästa för att få fram ett grymt svar, och kom ihåg - ingen fråga är dum! :)

 

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du? (år)
 0-10
 11-13
 14-16
 17-19
 20-25
 26-30
 31-40
 41-50
 60+

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Stefan Liv

Alltid Saknad

Aldrig Glömd

  

 

    

(klicka för större bild)

Arkiv

Översättning


Skapa flashcards