WhoIam - Vem jag är helt enkelt!

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av whoiam - 25 juni 2012 23:08

Som jag lovade innan så skulle jag ju lägga ut recept på vad jag bakade förut, och självklart håller jag vad jag lovar! :D Ska nog börja blogga mer om mat och fika eftersom jag ÄLSKAR att stå i köket ;) Men här kommer dem


1. Jordnötscookies (suuupergoda vill jag lova)


Ingridienser:

100 grammörck choklad
125 gramsmör/margarin
1,25 dlråsocker
1,25 dlbrun farin
1 stägg
4 dlvetemjöl
1 tskbakpulver
2 dlsalta jordnötter
2 mskjordnötssmör

Gör så här:

1.Sätt ugnen på 175 grader. Grovhacka chokladen.


2. Blanda smör och socker. Tillsätt ägget och vispa till en porös smet.


3. Sikta ner mjöl och bakpulver. Blanda i jordnötter, jordnötssmör och choklad. Rör ihop till en deg. Forma degen till en rulle och skär den i ca 2 cm tjocka skivor. Lägg kakorna på en plåt med bakplåtspapper.


4. Grädda kakorna i mitten av ugnen 15-20 minuter, tills de fått fin färg. Låt dem kallna på galler.


 

(Läs hela reseptet här) 


2. Marängbakelse (Också så farligt god!)


Ingridienser:

Maräng

3 stäggvita
1,5 dlsocker
0,5 dlflorsocker

fyllning

3 dlgrädde
2 dljordgubbssylt

Garnering

50 gramvit choklad
6 stjordgubbar

Gör så här:

1.Sätt ugnen på 100 grader. Vispa äggvitor och socker till en fast maräng och spritsa ut rundlar på ett bakplåtspapper. ca 5cm i diameter. Grädda marängen mitt i ugnen i ca 50 minuter, till de känns torra och lätta.


2. Smält chokladen över vattenbad och spritsa ut hjärtan. Låt stelna i kylskåp.


3. Vispa grädden tjock och blanda den med jordgubbssylten. Varva maräng och jordgubbsgrädde. toppa med grädde en halv jordgubbe och ett chokladhjärta


 

(Läs hela reseptet här)

Av whoiam - 25 juni 2012 21:15

Som ni säkert vet så älskar jag verkligen att göra om bilder i olika program. Exempelvis leker jag mycket med Photoshop nu för tiden, men ibland vill man ha ett enklare program då PS är väldigt krångligt! Jag kan inte alls mycket om det.


Så därför tänkte jag tipsa om websidan PicMonkey som man kan säga är föredetta Picnik. Sidan har nästan likadana funktioner som Picnik. Man kan till exempel göra collage, coola texter, sätta dit ramar o effetkter med mera. Gå gärna in och kolla, det finns massa roliga saker man kan göra :D


Här är två bilder jag gjorde om nyss på PicMonkey! Man kan ju även sätta dit smink, bleka tänder och spray tana oxå. Lite slarvigt kanske, man jag hann fasen inte göra nogare ;P

   

Av whoiam - 25 juni 2012 18:02

1. Erik Grönwall (Åhh, ryser när han tar de höga tonerna)


2. Olle Hedberg


3. Anna Bergendahl


4. Jay Smith


5.  HAHA! Malena Andersson, eller? ;)


Håller ni med mig om mina val?

Av whoiam - 25 juni 2012 14:40

Asså, jag MÅSTE verkligen säga att Rodney och Hanna är så jäääävla söta ihop! Ni vet väl att Hanna var uppe i Stockholm nyss? Iaf så skulle hon åka hem igår, men gissa vem som hängde med tillbaka till Hannas hemort Filipstad som egentligen inte skulle hänga med? Jo, Rodney självklart! Hur urgulligt är inte det? :D

Enligt Hanna så tycker hon om Rodney väldigt mycket. Men vad känner Rodney för Hanna? Till en tidning hade han svarat "Time will tell" om dem kommer bli ett par. Jag tror ju dock Rodney har lite känslor för Hanna, fast hon har ju säkert mer :)



Ett inlägg från Rodneys blogg

 


Läs en artikel om dom här

Av whoiam - 25 juni 2012 12:09

God morgon alla glada läsare! Eller, sura kanske? Jag vaknade iaf upp med en sur min då jag hörde att det föll ner något från himlen. REGN... Jag tror till och med mina päron kollade på en utomlandsresa i morse, för vilken jävel pallar med detta väder?


Idag ska jag iaf baka så att man kan ha nåt att gotta sig med när man går hemma hela dagarna ;) Vad jag bakar och hur man gör kakorna tänkte jag visa senare idag när jag har tid! Riktigt goda är dem iaf ;)


Nä, nu ska jag käka lite Ben&Jerry's, sen kör jag igång med mitt bakande :p Slänger också in en bild som jag gjorde i PS (photoshop) nyss. Som ni vet så gillar jag att leka med programmet och testa mig fram! Ses sen........


 

C.D

Av whoiam - 25 juni 2012 00:31

(Leker lite med Photoshop!)


 

Presentation


WhoIam - Vem jag är helt enkelt! Följ mig, en 17-åring, som skriver om allt från träning till kändisvärlden, från mode till film & musik. Jag lovar er, ni blir INTE besvikna! ;)

Fråga på!

Varsogoda och fråga precis vad ni vill! Jag gör mitt bästa för att få fram ett grymt svar, och kom ihåg - ingen fråga är dum! :)

 

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du? (år)
 0-10
 11-13
 14-16
 17-19
 20-25
 26-30
 31-40
 41-50
 60+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Stefan Liv

Alltid Saknad

Aldrig Glömd

  

 

    

(klicka för större bild)

Arkiv

Översättning


Skapa flashcards